FØRSTE SPÆDE SKRIDT MOD 150 DANSKE RESTAURANTER

Efter den danske franchise-gren af Domino’s Pizza gik konkurs i 2019 er de nye australske ejere ved at sætte skub i en større genåbningsstrategi og har netop åbnet restaurant nr. 20. Målet er 150 restauranter inden 2030.

DOMINOS-CHEESEBURGER-PIZZA-743501.jpg
  • jpg

Nu kan pizzaglade kalundborgensere se frem til at Domino’s Pizza slår dørene op. Pizzakæden genåbner over hele Danmark, og nu er turen kommet til Kalundborg.

Restauranten i Kalundborg bliver den 20. restaurant i Danmarks største pizzakæde, Domino’s Pizza. Pizzakæden, der fik nye australske ejere i sommeren 2019, har planer om på sigt at åbne hele 150 restauranter i Danmark.

– Vi glæder os meget til at åbne i Kalundborg, som bliver vores restaurant nummer 20. Vi håber, at kalundborgenserne finder pizzasulten frem, for vi står klar med en bred palette af gode og sprøde pizzaer allerede fra udgangen af måneden, fortæller Kellie Taylor, som er landedirektør for Domino’s Pizza i Danmark, og fortsætter:

– Og vil man undgå turen i regnen, står vores dygtige bude klar til at levere. Den centrale beliggenhed har vi netop også valgt, så vi kan være stærke på både levering og afhentning, for vi ved, hvor vigtigt det er for vores kunder derude.

Vil være størst i Danmark

Den første danske Domino’s i rækken af de nu i alt 20 restauranter genåbnede i juni 2019. Og koncernen bag – australske Domino’s Pizza Enterprises – har planer om at vokse yderligere frem mod 2030.

– Vi opfatter os selv som ‘pizza people’ og vi ved, hvad vi laver. Jeg startede selv som pizzabager i 1993. Vi tror på, at vi kan blive det foretrukne valg for alle danskere, og derfor også på sigt blive Danmarks største fastfoodkæde, fortæller Kellie Taylor.

Den australske Domino’s Pizza Enterprises-koncern overtog Domino’s Pizza i Danmark i sommeren 2019 og er i dag den største franchisekæde af Domino’s Pizza udenfor USA.

Om Domino's Pizza Denmark

Om Domino's Pizza Danmark: Domino's Pizza Danmark er markedsleder inden for hjemmelevering af pizza med over 23 butikker. Mærket med de røde og blå dominobrikker tilbereder næsten en million pizzaer i Danmark om året. Domino's sigter altid efter at levere håndlavet pizza lavet af råvarer af høj kvalitet, hurtigt og friskt.

Om Domino's Pizza Enterprises Limited: Domino's Pizza Enterprises Limited er det største pizzafirma i Australien. Det er verdens førende franchisetager af det succesrige amerikanske mærke Domino’s Pizza og har eksklusive rettigheder til mærket og netværket på følgende markeder: Australien, New Zealand, Frankrig, Holland, Belgien, Luxembourg, Japan, Danmark, Taiwan og Tyskland. Domino's Pizza Enterprises Ltd driver i øjeblikket over 3.000 butikker med næsten 88.000 ansatte.

Pressekontakt detaljer

Receive exclusive news

Are you a journalist or do you work for a publication?
Sign up and request access to exclusive news.

Request access

Receive Domino's Pizza Denmark news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually