Denne politik er senest opdateret 1. december 2023.
Denne politik, der omhandler vores behandling af personoplysninger, herefter kaldet
”Persondatapolitik”. Beskriver hvordan Pizza Pizza Denmark A/S, indsamler og behandler
oplysninger om dig. Du vil også finde
information om, hvordan du kan udøve dine rettigheder.
Pizza Pizza Denmark A/S (CVR: 44367238) er ”dataansvarlig” for de personoplysninger vi indsamler
om dig. Al henvendelse til os skal ske gennem de kontaktoplysninger opstillet under pkt. 11.
Betegnelser som ”vi”, ”os” eller ”vores” er henvisninger til Pizza Pizza Denmark A/S.
Vi henviser i øvrigt også til vores HANDELSBETINGELSER, der er selvstændigt defineret uden for
denne
persondatapolitik.
Denne politik er udarbejdet i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679
af 27. april 2016, herefter benævnt som ”persondataforordningen”.
Vores grundlag for at indsamle og behandle personoplysninger
Vi vil altid sørge for at vi har legitimt grundlag til at indsamle og behandle dine
personoplysninger. Grundlaget for behandling kan variere afhængig af typen af oplysninger, og i
hvilken sammenhæng vi indsamler dem.
Vores primære grund til at indsamle dine personoplysninger, er for at vi kan opfylde den med dig
indgåede kontrakt. Dvs. For at vi kan levere din bestilling, når og hvor du ønsker at modtage
den, men også hvor
det er vores legitimeforretningsmæssige interesser at gøre det – f.eks. forbedring af vores
hjemmeside, vores tjenester og services, eller for at foretage målrettet markedsføring.
Vi vil aldrig sende dig direkte markedsføring af nogen art, uden dit samtykke hertil.
Hvordan indsamler vi personoplysninger?
Personoplysninger indsamles primært i kraft af du laver en bestilling hos os. Det kan være via
vores
hjemmeside
dominos.dk, vores Apps (f.eks. iOS eller Android), telefonisk gennem vores kundeservice, eller i
vores
butikker.
Øvrige kilder hvor du frivilligt afgiver personoplysninger er f.eks. men ikke begrænset til:
Kontakt formular på dominos.dk
Henvendelser indsendt på e-mail til vores koncern
Jobansøgningsskema på dominos.dk
Jobansøgninger eller CV’er indsendt på e-mail til vores koncern
Kundeundersøgelser foretaget digitalt eller telefonisk
Franchiseansøgningsskema på dominos.dk
SMS marketing formular på dominos.dk
E-mail marketing formular på dominos.dk
Konto på dominos.dk
Hvilke personoplysninger indsamler vi, og hvorfor?
Oplysninger som du afgiver frivilligt når du foretager en bestilling.
Oplysningerne er navn, adresse, telefonnr., e-mailadresse.
Vi gemmer personoplysninger for at;
Registrere dig som kunde første gang du handler hos os. Vi opretter også en
konto på dominos.dk med
et autogeneret kodeord som du får tilsendt.
Kunne opfylde vores købskontrakt med dig.
Sende dig statusopdateringer på din bestilling.
Sende dig kodeord på SMS, ved konto oprettelse eller på din forespørgsel.
Sende dig markedsføring, hvis du har givet dit samtykke hertil.
Svare på dine spørgsmål du måtte have vedr. din bestilling.
Kontakte dig for feedback på din købsoplevelse.
Foretage kundeundersøgelser.
Udføre analyser og research for at udvikle vores tjenester og services.
Oplysninger som du afgiver frivilligt på vores kontaktformular.
Oplysningerne er navn, telefonnr., e-mailadresse.
Vi gemmer personoplysninger for at;
Svare på dine spørgsmål du måtte have.
Udføre analyser og research for at udvikle vores tjenester og services.
Oplysninger som du afgiver frivilligt på vores jobansøgningsformular.
Oplysningerne er blandt andet navn, telefonnr., e-mailadresse.
Vi gemmer personoplysninger for at;
Kunne behandle din ansøgning.
Vurdere om din profil passer til en ledig stilling.
Kontakte dig på senere tidspunkt hvis en stilling skulle blive åben.
Personoplysninger som du frivilligt afgiver ved kundeundersøgelser
Oplysningerne er blandt andet navn, telefonnr., e-mailadresse.
Vi gemmer personoplysninger for at;
Udføre analyser og research for at udvikle vores tjenester og services.
Sende dig markedsføring, hvis du har givet dit samtykke hertil.
Personoplysninger som vi indsamler automatisk
IP-adresser indsamler vi for at kunne forhindre svig, og for at kunne forbedre vores
tjenester og
services.
Hvem deler vi personoplysninger med?
Vi kan dele personoplysninger følgende modtagere, modtagerne vil ikke modtage alle
personoplysninger vi har
registreret – men er ikke begrænset hertil.
Selskaber inden for vores koncern, eller tilknytning til vores koncern.
Tredjeparter, der understøtter vores tjenester – Det kan f.eks. være
markedsføringspartnere, firmaer
vi bruger til statistik eller salgsprognoser.
Ethvert kompetent retshåndhævende organ, tilsyns- eller offentlig myndighed, domstol
eller anden
tredjepart, hvor vi mener, at videregivelse er nødvendig i henhold til gældende
lovgivning eller forordninger.
Vi deler ikke personoplysninger til tredjepart, uden en lovpligtig databehandleraftale er
indgået mellem os og tredjepart.
Internationale dataoverførsler – vi kan overføre dine personoplysninger uden for det land, hvor
du er
bosiddende, til andre lande, hvor vi eller vores tjenesteudbydere driver virksomhed.
Databeskyttelseslovene kan være
anderledes i disse lande, end lovgivningen i dit land. Men vi sørger for at der er stillet de
nødvendige garantier for
databeskyttelse i de pågældende lande, i overensstemmelse med persondataforordningen.
Vi vil aldrig sælge, distribuere eller på anden måde dele dine personoplysninger, medmindre vi
har dit samtykke.
Dine rettigheder
Vi ønsker i videst muligt omfang at skabe åbenhed omkring vores behandling af dine
personoplysninger,
og i den forbindelse skal vi som dataansvarlig oplyse dig om dine rettigheder.
Identifikationskrav
Persondataforordningen stiller krav om identifikation hvis du ønsker at gøre brug af
dine rettigheder.
Dette er for at sikre at uvedkommende ikke kan få indsigt i, ændre, slette eller
overføre dine personoplysninger.
Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, skal du derfor fremsætte en skriftlig
henvendelse til os.
Se kontaktoplysninger opstillet under pkt. 11.
Gyldig identifikation kan være følgende, vi kan kræve yderligere dokumentation.
Henvendelsen sker fra den e-mailadresse der er registreret med de oplysninger
der ønskes oplyst, ændret,
slettet eller overført.
Der er oplyst et telefonnr. i henvendelsen, der er registreret med de
oplysninger der ønskes oplyst,
ændret, slettet eller overført. Og at dette kan bekræftes ved opkald til
telefonen.
Kopi af pas, kørekort eller andet gyldigt ID.
Retten til indsigt
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om, hvilke personoplysninger vi har
registreret om dig, hvilket
formål behandlingen tjener samt hvilke databehandlere, vi i forbindelse med behandlingen
benytter.
Retten til berigtigelse
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du
bliver opmærksom
på, at der er fejl i de oplysninger, vi har registreret om dig, opfordres du til at
rette skriftlig henvendelse til
os, så oplysningerne kan blive korrigeret.
Retten til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få dine personoplysninger slettet af os. I det omfang
dine
oplysninger er nødvendige, eksempelvis for at kunne overholde vores bogføringsmæssige
forpligtelser, er vi ikke
forpligtede til at slette dine personoplysninger. Det samme gælder, hvis oplysningerne
skal bruges til at gøre et retskrav
gældende eller forsvare mod et sådant.
Retten til at begrænse behandlingen
I visse tilfælde har du ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger
til kun at
bestå af opbevaring, eksempelvis hvis du mener, de oplysninger vi behandler om dig ikke
er korrekte.
Retten til dataportabilitet
Du har ret til at få dine personoplysninger udleveret i et struktureret, almindeligt
anvendt og
maskinlæsbart format, og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden
dataansvarlig.
Du har ret til at få personoplysningerne transmitteret direkte til en anden
dataansvarlig, hvis dette
er teknisk muligt.
Retten til indsigelse
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger,
som vi
indsamler til brug for at forbedre funktioner på hjemmesiden og opbygningen heraf, hvis
du har særlige grunde hertil.
Såfremt vi ikke kan påvise lovlige grunde til at fortsætte behandlingen, er vi ikke
længere
berettigede til at behandle dine personoplysninger.
Retten til at tilbagekalde samtykke
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke, f.eks. samtykke til at vi må
sende digdirekte marketing.
Retten til at klage
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, om vores indsamling og behandling
af dine
personoplysninger.
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, om vores behandling af din
henvendelse omkring
dit ønske om brug af dine rettigheder.
Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger på
datatilsynets hjemmeside.
Datasikkerhed og dataopbevaring
Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at
personoplysninger
hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer
til uvedkommendes
kendskab eller misbruges.
I forbindelse med implementeringen af de organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger har vi
fastsat
retningslinjer for, hvilke medarbejdere der har adgang til dine data, således at kun de
medarbejdere, der nødvendigvis
må tilgå dine data, har adgang til disse.
Personoplysninger lagres på vores sikre servere, der stilles til rådighed og administreres af et
tredjerpart firma med speciale i hosting og datasikkerhed. Serverne er fysisk placeret i et
topsikret datacenter indenfor EU. Vi
har en databehandler aftale med dette hosting firma.
Alle kodeord opbevares envejs krypteret og efter markedsledende standarder.
Personoplysninger, som vi registrerer om dig opbevares som udgangspunkt i 5 år, såfremt der ikke
er
aktivitet på kontoen. Ved aktivitet menes, at der bliver foretaget et køb, ændret oplysninger
eller logget ind.
Kundekonto bliver således udelukkende automatisk slettet, såfremt kontoen har været inaktiv i 5
år.
Cookies
Vi benytter os af cookies til;
At forbedre brugeroplevelsen samt personalisering af indhold og annoncer. Denne
information deles med
tredjepart, eksempelvis Google og Facebook, og cookies anvendes til anonym sporing på
tværs af hjemmesider.
Levere placeringstjenester, hvis du vælger at dele din geografiske placering.
Ved at bruge vores hjemmeside eller Apps godkender du brugen af cookies.
En cookie er en lille datafil, der giver mulighed for at lagre oplysninger eller tilgå allerede
lagrede oplysninger på din computer fra den hjemmeside, du besøger. Cookies bruges af langt de
fleste hjemmesider i dag.
Cookies er med til at sikre, at hjemmesidens funktioner fungerer, som de skal, og de bruges til
at kunne genkende din
computer ved tilbagevendende besøg. Der lagres ikke nogen personlige informationer i vores
cookies, og de kan ikke
sprede virus eller andre skadelige programmer.
Såfremt du ikke ønsker at tillade cookies, findes på erhvervsstyrelsens
hjemmeside en guide til,
hvordan dette kan gøres. Fremgangsmåden er forskellig, alt efter hvilken browser man benytter.
Links til tredjeparthjemmesider
Vores hjemmeside, Apps eller e-mail kommunikation, kan indeholde links til tredjeparts
hjemmesider –
F.eks. Facebook, Fødevarestyrrelsen, leverandører, etc. Hvis du følger et link til en af disse
hjemmesider, bedes du
bemærke at de har deres egne persondatapolitikker, og at vi ikke accepterer et eventuelt
erstatningsanvar for disse
politikker eller de pågældende linkede hjemmesider. Gennemlæs venligst disse tredjeparts
hjemmesiders egne politikker, inden
du afgiver personoplysninger til dem.
Opdateringer til denne persondatapolitik
Vi er til enhver tid berettigede til at foretage ændringer i denne persondatapolitik. Det vil
altid
fremgå øverst på siden i pkt 1.1, hvornår persondatapolitikken senest er opdateret.
Vi kan opdatere denne persondatapolitik fra tid til anden som reaktion på skiftende juridiske,
tekniske eller forretningsmæssige udviklinger. Når vi opdaterer vores persondatapolitik, vil vi
træffe passende
foranstaltninger for at informere dig, i overensstemmelse med betydningen af de ændringer, som
vi foretager. Vi vil indhente dit
samtykke til eventuelle væsentlige ændringer til persondatapolitik, hvis og hvor dette kræves
ved gældende
databeskyttelseslove.
Vi opfordrer dig til jævnligt at gennemgå denne side for de seneste oplysninger om vores
databeskyttelsespraksis.
Kontakt oplysninger
Pizza Pizza Denmark A/S er ”dataansvarlig” for de personoplysninger vi indsamler om dig.
Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne persondatapolitik, eller ønsker du at gøre
brug af
dine rettigheder, kan du kontakte os på følgende vis:
Pizza Pizza Denmark A/S
Københavnsvej 13
4000 Roskilde
Danmark